Rovno na obsah Rovno na menu
Menu
Obec Polomka
Obec Polomka ​​

objavujte

rozšírené vyhľadávanie

Náučný chodník Voľchovô

Turistická trasa dlhá 8,5 km zaujme všetkých milovníkov prírody a turistiky. Označujú ju stĺpiky so smerovými šípkami a nachádza sa na nej sedem náučných zastávok. Ich súčasťou sú informačné panely odkazujúce na faunu a flóru tejto oblasti. Predstavujú Rekreačné stredisko Bučník, ľudový odev a miestnu architektúru či gazdovanie na lúkach. Nájdete tu tiež zaujímavosti o Muránskej planine a vrchu Bučník, tunajšom lesníctve, Rybníku Voľchovô i samotnej Rieke Hron, ktorá prechádza obcou Polomka. Pri každej tabuli sa nachádzajú lavičky slúžiace návštevníkom na oddych.

Chodník sa nachádza v doline Voľchovô, ktorej názov odkazuje na veľký výskyt jelšového porastu v nej (vôľcha je totiž polomský výraz pre jelšu). Začína sa na hornom parkovisku lyžiarskeho strediska. Pokračuje poľnou cestou v smere na Bučník, ktorá sa napája na závoz a následne lesík vedúci na zjazdovku. Odtiaľ sa dostanete priamo k Polomskému očku, vyhliadkovej veži s nádherným kruhovým výhľadom, ktorú sa oplatí taktiež navštíviť. Chodník pokračuje po vyznačenej trase na Lábošov. Od označeného piateho stanovišťa je potrebné odbočiť prudko vľavo a pustiť sa dole Rdzavým až na asfaltovú cestu vedúcu dolinou Voľchovô. Krátky výstup po tejto cestičke sa končí pri rybníku, od ktorého sa dostanete dole Voľchovým až k odbočke na lyžiarsky vlek. Tam sa nachádza posledné stanovište a náučný chodník sa tu končí.

Autor: Správca Webu

Užitočné informácie,
ktoré by Vás mohli zaujímať

Mobilná aplikacia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.